Vuosi 2017 on ollut Vihreille sekä valtakunnallisesti että myös Nurmijärven näkökulmasta huikea vuosi. Historiallinen kuntavaalivoitto toi 35 kuntaan upouuden vihreän valtuustoryhmän, ja nousimme suurimmaksi puolueeksi Jyväskylässä ja Nokialla. Nurmijärvellä valtuustopaikat lisääntyivät viidestä seitsemään ja saimme paljon uusia luottamuspaikkoja. Nurmijärven Vihreiden jäsenmäärä on noussut vuoden aikana yli 50%. Olemme saaneet paljon uusia aktiivisia jäseniä. Uudenmaan piirin laskelmissa, joissa huomioitiin kuntavaalimenestys sekä jäsenmäärän kasvu olimme Uudenmaan kunnista neljänneksi menestynein!!!

Valtuustotyössä olemme kokeneet ilon ja onnistumisen hetkiä, kun valtuusto päätti osallistumisesta Luontolahjani Suomelle kampanjaan ja Nurmijärvi päätti tarjota ilmaisen ehkäisyn vuoden ajaksi alle 25- vuotiaille nuorille. Pettymyksen hetkiä olivat varmasti päätökset pysyä Fennovoima -hankkeessa sekä torjua HSL- neuvottelut. Tulevana vuonna jatkamme laadukkaan ja linjakkaan kuntapolitiikan tekoa määrätietoisesti. Pyritään myös yhdessä aktivoimaan yhdistyksen toimintaa ja kasvattamaan jäsenmäärää. Tähän jokaisen panos on arvokas!

Ensi kevät tuo muutoksen tuulia kuntaamme. Eilen Nurmijärvelle valittiin uusi kunnanjohtaja. Nurmijärven Vihreiden puolesta vielä lämpimät onnittelut Outi Mäkelälle. Toivomme tulevaisuudessa hyvää ja hedelmällistä yhteistyötä Outin kanssa Nurmijärven hyväksi.

Ensi vuonna vaalityö jatkuu. Heti alkuvuodesta pidetään presidentinvaalit. Pekka Haavisto vieraili Klaukkalassa viikko sitten. Saimme tavata ihmisläheisen, humaanin, inspiroivan ja tavallista arkea ymmärtävän miehen. Puheenjohtajan Touko Aaltoa siteeraten: ”Tämä maa tarvitsee johtajaa, joka pystyy yhdistämään suomalaiset ja tekemään Suomesta jälleen vahvan tekijän maailman ongelmien ratkaisussa”. Toivon, että mahdollisimman moni tekee kykyjensä puitteissa tarmolla töitä Pekan kampanjan puolesta. Tarkoituksena on järjestää tammikuussa joku vaalitempaus yhdistyksen puitteissa.

Nyt on kuitenkin aika hengähtää hetkeksi. ladata akkuja ja rauhoittua joulun viettoon. Sydämellinen kiitos kuluneesta vuodesta! Levollista joulunaikaa Sinulle ja läheisillesi. Kiitos, kun olet mukana!!!

Lämpimin ajatuksin,

Leni Pispala