Aloitimme vaalityön helmikuussa huopatossuissa ja toppahousuissa. Vihreät ehdokkaat tekivät sekä kukin tahoillaan että yhdessä upeaa kampanjaa. Porukkamme hitsautui hienosti yhteen ja saimme kaikki uusia ystäviä. What`sApp- ja Facebook- ryhmissä käytiin aktiivista keskustelua ja joskus heitettiin hurttia huumoria. Vaalitulos on varmasti paljolti myös tämän yhteisen tekemisen ja tahtotilan tulosta. Valtakunnallinen vaalilauseemme oli ”Yhdessä rakennamme paremman huomisen”. Se on enemmän kuin totta vaalituloksemme kohdalla. Haluan kiittää lämpimästi jokaista ehdokasta mukanaolosta. Jokaisen panos ja oman ehdokkuutensa myötä tuomat äänet ovat yhtä arvokkaita ja tärkeitä. Tätä tulosta ei olisi tullut ilman teistä jokaista!

Olemme äärimmäisen kiitollisia nurmijärveläisille äänestäjille. Meidät otettiin kauppojen ovilla, turuilla ja toreilla lämpimästi vastaan. Saimme käydä hyviä keskusteluja Nurmijärven tulevaisuudesta. Kuuntelimme kuntalaisten näkemyksiä ja toiveita. Vaalien tuloksesta voimme päätellä, että ajatuksemme kohtasivat. Kannatuksemme kasvoi Nurmijärvellä 4,5% ja olimme selkein vaalivoittaja!

Vaalisloganimme ”Yhdessä teemme toimivan arjen” oli enemmän kuin osuva: toiveina kuulimme muun muassa laadukkaaseen varhaiskasvatukseen ja koulutukseen, terveyden tasa-arvoon, toimivaan joukkoliikenteeseen sekä eriarvoisuuden ja syrjäytymisen ehkäisyyn liittyviä mietteitä. Kiteytettynä voisi todeta, että kuntalaiset toivovat inhimillistä, tasa-arvoista ja avointa päätöksentekoa. Tähän haluamme vastata. Olemme kuntalaisten käytettävissä. Toivomme rohkeita yhteydenottoja mieltä askarruttavissa asioissa. Yhdessä ja vuorovaikutuksessa saamme aikaan muutosta.

Omasta äänisaaliistani olen häkeltynyt, onnellinen ja ennen kaikkea kiitollinen! Kolmanneksi eniten ääniä koko kunnassa, kahden kansanedustajan jälkeen, on jotain, mitä en ikinä olisi osannut ajatella saati toivoa.

Haluan kiittää sekä omasta että koko Nurmijärven vihreiden puolesta sydämeni pohjasta kaikkia meitä tukeneita ja äänestäneitä kuntalaisia! Toivon aktiivista vuorovaikutusta. Emme ole joku joukko, jonka äänestitte päättämään kunnan asioista. Olemme teidän äänitorvenne, teidän väylänne saada äänenne kuuluviin! Siteeraan uutta valtuutettuamme Ville Virolaista: ” Vihreille annettu ääni on lupaus tulla kuulluksi”. Pitäkää omalta osaltanne huoli, että koette näin. Me lupaamme olla kuulolla!

Lämpimiä ja aurinkoisia kevätpäiviä toivottaen,

Leni Pispala