Edelmann Kasimiira

Kasimiira Edelmann

52-vuotias
teol.yo, kausiteologi, eläkeläinen

Asun Rajamäellä yhdessä 5,5vuotiaan Martta-cockerspanielini kanssa. Olen syntyjäni täältä ja palasin takaisin kotikonnuille parinkymmenen Helsinki vuoden jälkeen. Kotikylässäni arvostan yhteisöllisyyttä. Tarvitsen arjessani usein apua ja aina olen sitä saanut. Usein myös pyytämättä. On ihana huomata, että täällä huomioidaan toiset.

Olen työskennellyt keikkatyöntekijänä Nurmijärven seurakunnan rippikoulu- ja nuorisotyössä yli 30 vuoden ajan. Muutamaan otteeseen olen sijaistanut myös Rajamäen yläkoulussa. Nykyisinhän tuo on Seitsemän veljeksen koulu. Nuorten hyvinvointi on minulle läheinen asia. Nuoret tarvitsevat tukea, apua ja ennen kaikkea välittäviä aikuisia. Nyt. Heti. Ei kuukausien päästä. Silloin voi jo olla liian myöhäistä. Meidän on myös huomioitava, että ikääntyvät kuntalaiset saavat tarvitsevansa avun ja tuen helposti. Ilman erityisiä tietoteknisiä taitoja. Ei kaikilla ole tietokonetta ja puhelimetkin saattavat nykyisin olla aika haastavia. Inhimilliset kohtaamiset riittävän ajan kanssa.

Nurmijärven kunnan rikkaus on sen lukuisat omaleimaiset taajamat. Erilaisuus on rikkautta. Ei kilpailua siitä, mikä on paras.

Minulle tärkeitä teemoja ovat yhdenvertaisuus ja ihmisten välisessä kommunikoinnissa arvostava ote.

Meidän jokaisen on myös kohdallamme oltava valmiita tinkimään jossakin määrin omista eduistamme ja mukavuudestamme yhteisen hyvän puolesta. Näin voimme taistella yhdessä ilmastonmuutosta vastaan.

Me emme selviä yksin. Tarvitsemme toisiamme tehdäksemme kunnastamme mahdollisimman hyvän paikan kaikille asua ja elää.

Pieni laulu ihmisestä
Ihminen tarvitsee ihmistä
ollakseen ihminen ihmiselle,
ollakseen itse ihminen.
Lämpimin peitto on toisen iho,
toisen ilo on parasta ruokaa.
Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.
Ihminen tarvitsee ihmistä.
Ihminen ilman ihmistä
on vähemmän ihminen ihmisille,
vähemmän kuin ihminen voi olla.
Ihminen tarvitsee ihmistä.
~Tommy Tabermann