Pispala Leni

Leni Pispala

www.lenipispala.fi

Olen nurmijärveläinen kuntapolitiikan työmyyrä: kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen ja konsernijaoston jäsen sekä kunnanhallituksen edustaja sivistyslautakunnassa. Olen myös Nurmijärven Vihreiden puheenjohtaja. Lisäksi olen vammaisneuvoston jäsen sekä Nurmijärven kehitysvammaisten tukiliiton hallituksen jäsen. Haen kuntalaisten luottamusta kolmannelle kaudelleni kunnanvaltuustoon.
Koulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri. Tällä hetkellä työskentelen vaikeimmin vammaisten opetuksessa erityisluokanopettajana. Aiempaa työkokemusta minulla on viidentoista vuoden ajalta päiväkodista lastentarhan- ja erityislastentarhanopettajan tehtävistä. Koulutus- ja työtaustani vuoksi varhaiskasvatus- ja opetusasiat, erityisopetuksen asiat sekä vammaisten oikeudet ovat erityisosaamistani ja myös erityisen lähellä sydäntäni.

Vapaa-ajallani nautin mökkeilystä ja luonnossa liikkumisesta. Tavoitteenani on käydä kaikissa Suomen 40 kansallispuistoissa vaeltamassa. Tällä hetkellä plakkarissa on kolmetoista puistoa. Arkiliikunnasta pitävät huolen kaksi partacollieta, jotka ovat ansioituneet myös työskentelystään koulukoirina työpaikallani.

Tahdon olla puolustamassa heikoimmassa asemassa olevia sekä olla rakentamassa tasa-arvoista ja inhimillistä Nurmijärveä, jossa vähennetään köyhyyttä ja ehkäistään eriarvoistumista. Tahdon olla huolehtimassa, että lapset ja nuoret saavat laadukasta varhaiskasvatusta ja opetusta. Tahdon olla takaamassa, että kirjasto- ja kulttuuripalvelut ovat kaikkien kuntalaisten ulottuvilla. Tahdon olla varmistamassa, että ikäihmisten hyvinvoinnista huolehditaan. Tahdon olla mukana tekemässä päätöksiä, joiden turvin pysäytetään ilmastonmuutos ja säilytetään luonnonmonimuotoisuus. Parempi huominen tehdään tänään!

Ilman lapsia ja luontoa ei ole tulevaisuuden Nurmijärveä!