Virtanen Sami

Sami Virtanen

kanavapäällikkö

Olen 44-vuotias nurmijärveläinen vihreä kuntapoliitikko. Olen kahden lapsen isä. Perheeseeni kuuluu puolisoni lisäksi myös kaksi koiraa ja kissa. Olen valtuutettu, asemakaavoitus- ja rakennuslautakunnan varapuheenjohtaja, kaavoitustyöryhmän jäsen ja jätelautakunnan jäsen. Olen vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja.

Valtuustossa olen jättänyt mm. aloitteen puistokummitoiminnasta, sekä ilmaisista koirankakkapusseista, sillä lähiluonto on minulle tärkeä. 2019 tein valtuustossa muutosesityksen, jonka myötä Nurmijärvi jatkoi HyväOlo-kortin tukemista vuonna 2020. Esitykseni voitti äänestyksessä kunnanhallituksen pohjaesityksen.

Minulle on tärkeää, että palvelut ovat lähellä ja harrastuksia löytyy kaikille.

Itse harrastan lenkkeilyä, pyöräilyä, hiihtämistä ja musiikkia. Kulttuuri on lähellä sydäntäni, käyn museoissa, sekä luen paljon. Tulevan valtuuston tulee varmistaa, että kirjasto- ja kulttuuripalvelut on kaikkien saavutettavissa. Olen aktiivinen rajamäkeläinen. Kuulun Rajamäen kylätiimiin, joka järjestää Rajamäen kyläpäivän. Olin myös muutaman vuoden SB-Pron hallituksessa ja nuorten joukkueenjohtajana.

Työskentelen Radio Suomipopilla kanavapäällikkönä.

Vaalilupaukset

Pidän huolta koulutuksesta

Koulutus on kunnan ydintehtävä, jokainen lapsi ja nuori on tärkeä. Varmistetaan terveelliset ja turvalliset tilat oppimiseen. Ennalta ehkäistään sisäilmaongelmia.

Pidän huolta lähipalveluista

Palvelut ovat helpon matkan päässä ja harrastuksia löytyy kaikille vekaroista vaareihin. Taajamissamme pitää olla lähipalvelut hyvin saatavilla. Kaavoituksella on huolehdittava lähipalvelujen turvaamisesta.

Pidän huolta luonnosta

Lähimetsät, puistot ja virkistysalueet ovat tärkeitä luonnon monimuotoisuuden kannalta, mutta niillä on myös suuri merkitys ihmisten terveydelle ja hyvinvoinnille. Ei kaavoiteta uhanalaisten luontotyyppien päälle.