Lähde kuntavaaliehdokkaaksi

Korona-epidemian myötä elinpiirimme kutistui, kun matkustaminen ja kokoontumiset harrastusten, kulttuurin, urheilun tai jopa työn äärellä eivät ole olleet suositeltavia tai mahdollisia. Oman kunnan ja kylän merkitys kasvoi. Lähiluonnon tarjoamat ulkoilumahdollisuudet, ulkoilureitit, uimapaikat ja hiihtoladut ovat tulleet tutuksi. Paikallisia palvelujakin on todennäköisesti tullut käytettyä enemmän.

Samalla on herännyt ajatuksia siitä, kuinka kuntamme olisi vieläkin parempi paikka asua. Voisiko kylien ja taajamien yhteisöllisyyttä edistää? Miksi tori näyttää parkkipaikalta? Miksi kunnassamme ei ole esteetöntä ulkoilureittiä, jonne pääsisi myös liikkumisen apuvälineiden kanssa nauttimaan luonnosta?
Monella on huoli tulevaisuudesta. Korona on vaikuttanut työllisyyteen ja toimeentuloon. Kunnankin rahat ovat tiukilla ja Nuuka on tullut tutuksi paikallispolitiikkaa seuraavalle. Vanhemmilla saattaa olla huoli perusopetuksen tai varhaiskasvatuksen laadusta. Keski-Uudenmaan Sotessakin suunnitellaan palveluverkon tiivistämisestä. Vanhusten kuntouttavan päiväkeskustoiminta on vaakalaudalla.

Jos olet ihan tavallinen nurmijärveläinen, joka pohtii esimerkiksi edellä mainittuja asioita, olet juuri oikea ihminen lähtemään ehdolle kuntavaaleissa. Jokaisella meistä on erityistaitoja ja kokemuksia, joita tarvitaan, kun päätöksiä yhteisistä asioista tehdään.
Kuntalaissa määritellään kunnan velvollisuudet, kunnissa päätetään, kuinka lakia toteutetaan.

Lähtemällä ehdolle sinulla on mahdollisuus päästä vaikuttamaan palveluiden lisäksi myös siihen, miten kunnassamme toteutetaan hallituksen kaikkien aikojen kunnianhimoisinta ilmasto-ohjelmaa Nurmijärvellä, nurmijärveläisille sopivalla tavalla.

Ota rohkeasti yhteyttä! vihreatnurmijarvi@gmail.com tai pauliinapa.pukarinen@gmail.com